Apríl na rieke

Nástrahy a návnady z prvotriednych surovín

Ahojte priatelia,

Po dlhej príprave na moju prvú aprílovú týždňovú výpravu, ktorú som plánoval mesiac dopredu – od známych pohybujúcich sa tam častejšie, som zozbieral mnoho potrebných informácií a to viedlo k môjmu rozhodnutiu, že pár dní pred rybačkou si pôjdem pozrieť nejaké miesta na člne – zahŕňajúc výjazdy k pre mňa neznámej vode, kde som ešte nechytal.

Po dlhom bádaním a najazdených kilometroch, mi učarovalo jedno malé miestečko mimo civilizácie, kde najbližšia cesta bola odo mňa vzdialená 2,8km.

Na tomto mieste som sa chystal byť od štvrtkového skorého rána až do pondelka, načo nadväzovala aj dôkladná príprava.

Pocity, ktoré vo mne prevládali v stredu na nočnej boli veľmi pozitívne, avšak objavili sa aj obavy, či na tejto, pre mňa neznámej vode, dosiahnem aspoň nejaký uspokojivý záber. Na túto výpravu som sa veľmi tešil, na čo nadväzoval pocit, že mi to v práci ide 100x pomalšie ako obvykle.

Štvrtok ráno, 7 hodín:

Konečne sedím s priateľkou v aute a plní očakávania vyrážame, aj keď vieme, že to nebude jednoduché.

Keď sme prišli k vode veľmi ma zarazilo to, čo som videl. Bolo to otočené o 180 stupňov, oproti tomu ako to vyzeralo, keď som tam bol pozrieť 5 dní pred tým. Voda nosila veľmi veľa neporiadku, bola zakalená a teplota klesla o 2 stupne, avšak stále som sa držal na pozitívnej vlne a nechcel som si nechať skaziť náladu. Bol som nachystaný urobiť všetko pre to, aby táto výprava dopadla v môj prospech, čo najlepšie.

Všetko sme vyložili z auta. Nalodili sme sa do člna a hor sa hore prúdom 2,8 kilometra.

Pri príchode na miesto, ktoré som si vybral prišlo sklamanie, pretože bolo obsadené iným rybárom.

Avšak ani z tohto som si nerobil veľkú hlavu a zvolil záložný plán – miesto, ktoré som si taktiež dohľadal, nakoľko som rátal aj s takouto možnosťou.

Plavili sme sa naviac o necelý kilometer hore prúdom. Aleluja, miesto bolo voľné.

Prvou vecou bolo vyložiť veci, dať do poriadku prúty, pre ktoré som chcel nájsť miesto, nech sa čo najskôr močia vo vode.

Sadám do člna a môžeme ísť na to. Sonarom som si našiel hranu – miesto som zakŕmil asi dvomi kilami guličiek, ktoré som kvôli silnému prúdu nakrájal na polovičky, tak som potom aj dokrmoval.

Pre túto rybačku som si zvolil bolies Red Monstrum o veľkosti 24mm. Nechcel som nechať nič na náhodu, tak som si povedal, že ak má prísť ryba, nech je pekná veľká, ale po pravde potešila by ma akákoľvek ryba.

Na týchto guličkách ma zaujala ich vôňa, týkajúca sa živočíšnej zložky z robin redu a voňavej slivky.

Zvoli som jednoduchú montáž. Na oboch nadvezcoch to bol ronnie rig, ale s mojou osvedčenou úpravou, že gulička bola ešte na šnúrke cca 2cm od háčika.

Stalo sa niečo, čo sme s priateľkou nečakali – po hodine a pol, bola prvá jazda. Skáčeme do člna a ideme zdolávať.

Žiaľ prvý kapor sa mi pri člne vypol, čo bolo dosť nepríjemné. Takže znovu rýchlo položiť, dokŕmiť a prút vrátiť rýchlo na svoje miesto do stojana.

Ďalší záber prišiel chvíľku pred ukončením lovu, ktorý mal rovnaký scenár ako záber pred ním. Prišla frustrácia, tak som už len zakŕmil a ukončil deň.

Piatok ráno po vyvezení prišiel pomalý padák a ryba konečne skončila v podberáku. Žiadny obor to nebol. Týmto 7 kilovým kapríkom som aspoň trošku dorovnal skóre na 2:1. V tento deň som dosiahol ešte dva zábery, ryby sa mi žiaľ nepodarilo zdolať, čo som začal pripisovať silnému prúdu a množstvu prekážok pri lovnom mieste.

Moje druhé lovné miesto bolo stále hluché, čo bolo veľmi zaujímavé, pretože som videl, ako sa v tých miestach na hladine pohybovala ryba.

V sobotu to konečne prišlo a ozval sa druhý prút s extrémnou jazdou. Hneď po záseku bolo jasné, že to 7 kilový kaprík nebude. Po úžasnom 45 minútovom zdolávaní som mal v podberáku krásnu divokú rybu plnú ikier o váhe 10,5 kila. Bol to moment, ktorý vo mne vyvolal neskutočnú radosť.

Žiaľ kvôli súkromným záležitostiam sme museli výpravu skrátiť a ukončiť ju už v sobotu poobede.

Na záver by som dodal, že prvá rybačka na pre mňa úplne cudzom revíry s iným miestom ako bolo plánované a skráteným časom zo 4 nocí na 2, pričom zo 6 záberov sa mi podarilo do podberáku dostať 2 ryby, sa cítim spokojný a plný nových skúseností.

Ďakujem a s pozdravom za team Massive Baits sa s Vami lúči Martin Igi Ignácz.